Youtube best practise

Opdeling i flows

Bumper ads

Brug Bumper ads som en top-funnel aktivitet til at skabe brand awareness ved at optimere mod CPM, med fokus på at kendskab til brandet, kan man med fordel køre prospecting aktiviter på Custom intent.

Anbefalinger til bumper ads: Da de kun varer seks sekunder, skal vi relativt hurtigt skabe kendskab blandt vores videoer. Her anbefales der, at placerer logoet først og sidst i videoen, og derved gøre det tydeligt overfor brugeren

Trueview for reach

Trueview for reach kan man køre som en mid-funnel aktivitet, hvor jeg vil fokusere på at skabe værdi ud af de kliks og views, man får ind. Her kan man med fordel, have et fokus på både prospecting og retargeting, blandt dem der allerede kender os i forvejen.

Lower-funnel aktiviteter

Trueview for action vil være oplagt at kører i lower-funnel, hvor man kan linke Youtube sammen med Merchant centeret, hvor brugeren har mulighed for at købe produkterne, de bliver eksponeret for gennem videoen. Derudover kan kører et mere in-market retargeting spor baseret på Trueview for action, med en mere salgsbaseret video, hvor CTA´en vil være “Køb nu”

Udarbejdelse af medieplan til Youtube

Vi arbejder ud fra FACT-princippet:

Format
Her skal man overveje, hvilke type af kreativer man vil vælge at køre med inden for Youtube annoncering

Audience
Overvej hvilke type af målgrupper man ønsker at aktivere. Dette afhænger naturligvis af, hvilke type af kreativer man kører

Creative
Hvad er formålet med ens kreativer? Skal det blot være til at skabe interesse, underholde eller ønsker vi at tiltrække målgruppen til at foretage en konvertering

Tracking
Hvad skal optimere efter/hvad kan vi optimere efter. Det kunne være en reach kampagne, hvor vi fokusere på, hvor billigt vi reelt kan købe ind rent CPM-mæssigt. Eller i en mere salgsfokusseret kampagne, hvor målet i højere grad er CPA


Skriv et svar