Er programmatic marketing fremtiden?

Er det fremtiden?

Hvis man anser evnen til at ramme sin målgruppe på det rigtige tidspunkt og i den rigtige kontekst, som værende et udgangspunkt, man som virksomhed gerne vil hen mod. Hvis ja, så er programmatic marketing fremtiden.

Eftersom teknologien bliver mere og mere avanceret, vil købere tilnærmer sig programmatic buying langt mere sofistikeret end tidligere. Man kan sagtens sige, at området vil have en mere dominant markedsandel i fremtiden indenfor online display indkøb. Mulighederne er mange, ved at bruge Googles målgrupper i sin markedsføring, som bygger på custom intent, affinity og in-market målgrupper, har vi en mere effektiv måde at målrette brugeren med mere relevant indhold end tidligere. Samtidig med at vi tillægger værdi til RTB, kan vi udvikle nye strategier som ikke tidligere var muligt. Ligesom mange andre digitale værktøjer, har programmatic buying haft en rapid udvikling, og er blevet en vigtig del af en virksomheds marketingstiltag, og vil kun i fremtiden udvikle sig yderligere.

Hvordan udviklingen har været

Det spås, at i 2019 vil 83,6% af den amerikanske digitale display dollar bliver kørt programmatic hævder eMarketer. Her vil 80% af programmatic spend tilhører mobile annoncer fremfor computer. Programmatic buying af digitale video forventes fortsat at stige til 77% der bliver købt programmatic

https://www.emarketer.com/Article/eMarketer-Releases-New-US-Programmatic-Ad-Spending-Figures/1016698

Her i Europa forventes samme fremgang som i Amerika. Den største forskel er dog at markedandelen for programmatic buying forventes at stige mere stejlt. I 2019 vil 74% af Tysklands digitale display annoncer vil bliver kørt programmatic. Her vil mobile stå for mere end 59% af det totale mobile spend. I grafen her ser vi udviklingen i Tyskland digitale display ad indenfor programmatic

Source: https://www.emarketer.com/content/what-programmatic-advertising-looks-like-in-germany


Skriv et svar